استاندار سمنان گفت: کاهش سطح سفره‌های آب زیرزمینی و ادامه‌دار بودن خشک‌سالی از مواردی است که ضرورت تقویت اقدامات رفع تنش آبی را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

کاهش سطح سفره‌های آب زیرزمینی در سمنان/ استاندار سمنان: برای تنش آبی فکری کنیم

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان عصر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب و سازگاری با کم‌آبی استان سمنان در سالن جلسات غدیر استانداری اظهار کرد: علاوه بر توجه به بحث تأمین آب در حوزه صنعت و کشاورزی، اولویت اول، اصلی و حیاتی ما، تأمین آب شرب برای آحاد اقشار مردم استان است که باید راهکارهای عملیاتی در این حوزه اتخاذ شود.

وی گفت: در حوزه صنعتی، کشاورزی و شرب در استان سمنان با چالش کمبود آب مواجه هستیم.
استاندار سمنان ادامه داد: یکی از دلایل کاهش ظرفیت در تولید در حوزه صنعت، علاوه بر نبود نیروی کارگری، کمبود آب است.

هاشمی خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان برای احیای قنوات،‌ پوشش انهار و مدیریت منابع آب موجود از محل سفر رئیس‌جمهوری به استان سمنان تخصیص یافت.

استاندار سمنان اظهار کرد: توسعه مجتمع‌های کشت گلخانه‌ای و تولیدات محصولات کشاورزی از این طریق و استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری تحت‌فشار یکی از راهکارهای عملیاتی در راستای مدیریت منابع و مصرف آب در استان است.

هاشمی تأکید کرد: چاه‌های دولتی در دستگاه‌های اجرایی استان سمنان احصا، شرب و غیرشرب بودن آنها تعیین تکلیف شود و به‌منظور استفاده در استان مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی گفت: شرکت آب منطقه‌ای سمنان به‌منظور تأمین آب، شرکت آبفا در راستای توزیع آب و مردم و مشترکان به‌عنوان مصرف‌کننده، سه ضلع مثلثی هستند که باید در راستای مدیریت مصرف منابع آبی و عبور از چالش کم‌آبی به‌صورت جدی اهتمام داشته باشند.

استاندار سمنان گفت: کاهش سطح سفره‌های آب زیرزمینی و ادامه‌دار بودن خشک‌سالی از مواردی است که ضرورت تقویت اقدامات در حوزه رفع تنش آبی و برگزاری مستمر جلسات حفاظت از منابع آب را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.